4 Ekim 2012 Perşembe

resim transferi denemeleri






Ahşap boyama işiyle ilgilenip de nette resimler arayan çoğu kişi sanırım bu siteyi biliyordur. 
Ben bu bloğu keşfettiğimden beri içinden çıkamıyorum.

"vintage images -crafty projects"

"eski görüntüler-kurnaz projeler"  :)))

Bu blogta yayınlanan çoğu resmi kopyaladım,print ettim, 
hatta bir kaç acemi uygulama bile yaptım.

Eline geçeni boyama projesi

Evde uzun,derin,çılgın bir keşfe çıktım önce. Oraya baktım buraya baktım. 
Depo,merdiven altları,çekmecelerin dipleri....
Sonra döndüm döndüm pişman oldum her temizlikte attığım,
gereksiz gördüğüm eski eşyalara...
Neyse ki hala kirli çıkıyım ki birşeyler buldum.

Efendim işte bu iki ahşap saksıyı ilk denemelerime kurban etmek için seçtim.
Zavallıcıkların sesi bile çıkmadı.


Halleri bu görüntüden ibaretti.İçindeki yapma çiçekleri söktük attık.
Attık derken çöpe değil...Bir kenara kaldırdık.
 Belli mi olur,belki bir gün bir "porselenleştirme sıvısı" imdatlarına yetişir de hayatları değişir.

Şimdi...yapım aşamaları resimleri yok ne yazık ki..
Ne bileyim ben bir gün blog sevdasına düşeceğimi?..
Elime geçenleri bir hevesle,arkamdan atlı kovalarmış gibi boyadım fırt fırt...
Yine de anlatayım kısaca..

-Önce tozunu aldım,bir ki çıkıntıyı zımparaladım.

-Zemin rengi olarak koyu kahverengi boyayla iki kat boyadım.

-Kurudu...Eskitmek istediğim yerleri mumladım.

-Kırık beyaz boyaya azıcık sarı ekleyip kremimsi bir renk elde ettim. 
kutunun her yerini boyadım.

-Yine kurudu...Aldım elime zımparayı...
Mumla kaplı olan yerler soyuldu,alttan kahvelerim çıktı.

- Netten indirdiğim transfer desenlerini print ettim.
Tabi ki resmi "paint" programıyla ters çevirdim önce,çünkü transfer yapıcam.

*Bu saksıları yaparken resim çekmediğimden,
 daha sonra yaptığım bir transfer uygulamasının resimlerini göstereceğim şimdi..

-Çıktıyı aldık...



-sonra transfer tutkalı sürüyorsun yazının üstüne,bekliyorsun yarım saat.
Gidip kahve falan içiyorsun,bahçeye çıkıp çiçeklerine bakıyorsun azcık...
Tabi bu arada tutkalı sürdüğün fırçayı öyle olduğu gibi bırakmıyorsu,sakın ha...
Hemen gidip yıkamak lazım,yoksa fırçandan olursun..


-Aradan yarım saat geçince bu sefer transfer yapacağın yüzeye tutkal sürüyorsun 
ve yazı alta gelecek şekilde yapıştırıyorsun,
hava kabarcığı kalmasın diye de ovalıyorsun bir güzel...


-Başlıyorsun beklemeye...Aradan en az 6 saat geçecek. 
Ben genelde akşamları boya yapabildiğim için gece tutkalı sürüp,e
rtesi akşam üstü kağıdı kaldırıyorum.

-Yeterli zaman geçti,geldik kağıdı ovalamaya.
Sadece su ve bir bulaşık süngeri lazım...
Süngeri ıslatıp sıkıyorsun suyunu,kağıdın üzerine yavaşça okşar gibi sürüyorsun.
Kağıt ıslanıyor,ıslandıkça kabarıyor.
Elinle hafif hafif ovalıyorsun....
Tüm kağıdı kaldırana kadar devam ediyorsun buna...


Ve ortaya resmin çıkıyor,yaşasın....



İşte bu ahşap saksılar bu yöntemle yapıldı. 
Eski görünmesini istediğim için mat vernik...sprey....

Pek ciciler....pek tatlılar...






Ve aynı yöntemle boyanmış toprak saksılar...
Fakat bunlar mucizevi "chalk paint" ile boyandı..hem de ev yapımı...
onları başka zaman anlatırız kısmetse...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...