4 Ekim 2012 Perşembe

Ahşap peçetelik-bardaklık




Peçete dekupajlarına devam...

Efendim iş yerinden bir arkadaş elinde ahşap bardaklığı ile çıkageldi...
"Al dedi, boya dedi, bana getir" dedi :)

Kutu neyse,tepsi olsa iyiydi...
Alıcaksın eline fırçayı..badana yapar gibi sür de sür...
Ne zor şeymiş böyle incik mincik boyayıp dekupaj yapmak...

Ben daha pek acemiyim,hemencecik boyayıp,peçetelerimi yapıştırıp verniklemek tek derdim.

Hele ki vernikli  objeleri akrilik boya ile boyamak ne zor..
İlla önce zımpara yapıcaksın ki ahşap boyayla boyayabilesin...


Neyse ki evde plastik boya var.
Her eve lazım,vernikli ya da parlak yüzeyleri 
akrilik boya ile boyamaya imkan tanıyan,en büyük kurtarıcım.

Öyle "parlak yüzey astarı" bana göre değil, mini mini bir kutucuk bana ne kadar yeter ki?
Önüme geleni boyuyorum,yetmiyor...

Önce bir kat plastik boya ile boyuyoruz ahşap bardaklığı,
 hava durumuna göre yarım saat ile 1 saat arasında kuruyor. 
Yazın dışarda, kışın kalorifer dibinde kuruma süresi 15 dk.

Sonra beyaz akrilik boya ile incik cincik boyuyoruz her yerini.

O bir yanda kururken peçetemizi seçiyoruz ve başlıyoruz parçalamaya..
Parça pinçik ediyoruz desenleri, makas izleri sevmiyorum ben peçetede...
Üstelik desenleri kesmeye ne vaktim var ne de sabrım..
Herşey kısa zamanda olup bitmeli...

Peçete parçacıklarını dekupaj tutkalı ile yapıştırıyoruz,
gelişigüzel,paşa gönlümüz nasıl isterse..


sonra...mozaik çatlatma yapıyoruz,en sevdiğimiz çatlatma...
çatlamış halinin resmini çekmeyi unutuyoruz bu arada...

Sorun değil  çünkü bu bardaklık pek bi yalnız kaldı diye bir de peçetelik boyayacağız... 
En çok sevdiğim mekanlardan alındı,BİR MİLYONCU... 
Onu da önce bir kat plastik boya ile boyuyoruz çünkü kendisi vernikli...
                                           Sonra yine bir kat akrilik boya....                                                


                                     Peçeteler yerine yerleşiyor...     Önü..Arkası...                                              



MOZAİK ÇATLATMA 1-2 sürülüyor.. 
Parlak sprey vernik ile verniklenip sahibine hediye ediliyor.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...