11 Ocak 2015 Pazar

sıkıyorsa gel de al :)






2015'in ilk yayınından herkese merhaba...

ben artık 40 yaşında bir kadınım :)
bir zararı var mı?
yok.
bir faydası var mı?
çok.
kendimi 40 yaşında hissetmiyorum ki bir zararı olsun.
ruhum bazen 15, bazen 25...
40 sene geçmiş 50 sene geçmiş,
çok da fifi :))

yeni yıla,kendim için birşeyler yaparak girmek istedim.
çünkü kendime yaptığım çoğu şeye el koydular.
çok acınası haldeyim yaaaa...

şu fani dünyada,kendime ait bi boyalı tepsim,
seve okşaya kullanacağım bi eskitme kutum,
duvara asıp bakmalara doyamayacağım bi panom olmayacak mı?

 boyadığım sahipli objeleri çok pis koruyorum gerçi,
kimseye yedirmiyorum valla :)
""aaa ama bu bilmem kimin tepsisi,valla veremem..
ay yok onun sahibi var şekerim,alamazsın."
resmen yeni doğum yapmış leopar kadar yırtıcıyım :)

ama kendime yaptığım şeyler beğenilince,
heh işte orda kulaklarım düşüyor,kuyruğumu kıstırıp veriyorum.

ahan da gelin bunu da alın sıkıyorsa...
üstünde kocaman Basilyus yazdım.
işinize yaramıycak di mi?
oh olsun...

ben defter-kalem delisiyimdir.
14 yaşımdan 26 yaşıma kadar aralıksız günlük tuttum.
evde kocaman koliler içinde günlüklerim durur.
25 yaşında delibaşa gebe kalınca,ona da günlük tutmaya başladım.

bu günlük merakı,Sarıyer'e taşınıncaya kadar devam etti.
 sonra bahçe işlerine daldım.
daha sonra ahşap boyama işlerine.
günlüklere rutin bir şekilde yazmayı bıraktım.
şimdilerde bahar temizliği,kış temizliği esnasında,
depoları,dolapları temizlerken,
elime geçince yine yazıyorum günlüklere.
kısa kısa özet geçiyorum.

bu günlük merakından mütevellit,
ajandalara da merakım vardır.
evde kullanmadığım ama kimselere de veremediğim,
verirsem vicdan azabı çektiğim bir sürü ajanda var.
bu da onlardan birisi.

kendisini pasta-kek-börek-tatlı tariflerimi yazabileceğim,
tarif defteri olarak kullanmak niyetindeyim.
gören de sanacak ki çok marifetliyim de
her gün tepsi tepsi kurabiye,kalıp kalıp kek yapıyorum..
peh :))

2004 yılına ait,kırmızı plastik kapaklı,
yapraklarının kenarı altın yaldızlı,eski sarı sayfalı bir ajanda...


elimde bir de ahşap etiketlerden var.
bu en küçük boy olanı.


bu defteri tamamen doğaçlama boyadım.
"ne yapsam,nasıl yapsam?" diye düşünmedim yani.
aklıma ilk ne gelirse,elime ilk ne geçerse...

önce güzel bir stencil ile kapağa rölyef pasta kullanarak desen yaptım.


daha sonra tüm kapağı ve etiketi krem rengine boyadım.
kırık beyaz hala kafa izninde :)
biraz dinlensin,beni özlesin.
.

sonra etiketi,kocabaşın manyak güçlü bir yapıştırıcısı ile
kapağın alt kısmına yapıştırdım.

ahşap etiketin etrafına peçete ile doku yaptım.
dekupaj için kullandığımız peçetelerin,
alttaki beyaz iki katı vardır ya,heh işte onlardan...
dekupaj tutkalı kullanarak yapıştırıyorsun peçeteyi.
önce zemine dekupaj tutkalı sürdüm,
peçeteyi buruştura buruştura yapıştırdım.


etiketin deliklerini tıkamak için de evdeki raptiyelerden kullandım.
deliklerin içine o güçlü yapıştırıcıdan döktüm. raptiyeleri kapağa sapladım.


evet,desenli ve dokulu,etiketli hali budur.


sonra depoya daldım,kutuları karıştırdım,
ve teee ne zamanlar alıp da bir köşeye attığım boyutlu boyayı buldum.

öncelikle söylemeliyim ki benim resmim berbattır.
ince işleri de hiç beceremem.
desen çizmek kesinlikle bana göre değil.
ama adımı yazıp,uyduruk bi desen çizdim kenarlara.
ve bu desen işini çalışa çalışa çözmem gerektiğine karar verdim.
yakında boyutlu boyayla yapmaya çalıştığım bir iki objeyi de göstericem size.


ve bu da genel görüntü.


şimdi ben bu defteri,koyu bir petrol rengine boyayıp,
daha sonra boyayı silip,
antik kahverengi ile eskitme niyetindeyim.
tabi bu boya işini,peçete dokusu iyice kuruyunca yaptım.


boya kurumadan sildim.


daha sonra antik kahverengi eskitme boyasıyla boyadım,


fazla bekletmeden eskitmeyi de sildim.
ortaya şöyle bir görüntü çıktı.


rölyef desenlerin üstüne parmak yaldız sürdüm,
adı üstünde parmaklarımla :)
yaldız sürdüğüm ve sürmediğim desenlerin arasındaki fark bariz belli oluyor.



son olarak su bazlı parlak vernikle vernikledim.




defter bitti,şekli şemali değişti.
dilerim bu değişimden memnun kalmıştır,
içine ne zaman tarif yazıcam,o merak konusu :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...