6 Şubat 2014 Perşembe

biri bana "dur" desin (bölüm-1) şeffaf çatlatma


kitap kutu, el aynası, askılı pano, saat, masa takvimi...

2013 yılının bana hediyesi olan uyuşukluğu bir türlü üstümden atamayınca,
çareyi 2014'te bulmaya karar vermiş ve kendimi nadasa çekmiştim.

hali hazırda boyanmayı bekleyen envai çeşit obje, 
evin içinde sürekli bana göz kırpadursun,
"ıı-ıhh" dedim başka birşey demedim uzun süre...

2014'e girmiş olmamıza rağmen de beklenen ilham perisi bir türlü gelmedi.
perinin mesaiye başlamasını bekleme aşamasındayken, 
internetin derin kuyularında blog blog gezerken,
dekupaj ve transfer için yüzlerce resmi kaydederken,
bu resmi gördüm...nerden gördüm,görmez olaydım...


ilk görüşte aşka inanır mısınız? :)

flash diskte kayıtlı onca güzel yağlı boya tabloların resimleri,
fine art paint resimleri, sırf dekupaj için hazırlanmış kolajlar,
binlerce kartpostallar varken,
ben bu resme vuruldum.
ve yeniden boyama yapmaya bir heves belirdi içimde.
abarttım mı? yooo..

arka fonda,hala neden bu kadar bayıldığımı anlayamadığım duck egg blue rengi...
hani ne mavinin ne yeşilin en açık tonu..petrol mavisi de derler,petrol yeşili de...
ama kati ismi "ördek yumurtası mavisidir"...
hangi ördek böyle bir renkte yumurta yumurtlar ki?
yumurtluyor işte...

renklerdeki sadelik,pastellik,
mavi ve soluk mercan renginin uyumu..

sonra resimdeki minik kız...iki kuyruk kahverengi saçları...
aynı benim DURU'm gibi...halasının prensesi...
belki resimdeki kızın da gözleri mavidir...

kar yağıyor,minik kız oyuncakçı dükkanındaki oyuncaklara bakıyor...
ne istedi acaba Noel Babadan bu sene?
oyuncak bebek mi?

resmi görünce aklımda ilk beliren şey, 
mavi bir kutu,resim dekupajı,rölyef pasta ile desen....
biraz eskitirim,mumla veya fırça ile...
çatlatırım da resmi bir güzel,aralara parmak yaldız...

velhasıl resmi kaydedip proje hazırlığına başladım.

elimde,"öyle mi boyasam böyle mi boyasam" diye uzun süredir beklettiğim bir kitap kutu vardı,küçük boy...bir türlü ne yapacağıma karar veremediğimden ve zaten ahşap boyama adına son zamanlarda pek icraat yapmadığımdan öylece kaderine razı olmuş bekliyordu.




kutuyu önce bembeyaz boyadım,
amacım mumlamak ve sonra maviye boyayıp zımparalamaktı güya...

bu arada rölyef pasta ile,sayfa efekti yaptım orta kısmına kutunun.
bunun için kalın sert,kırçıl kırçıl bir fırça kullandım,evimizin çirkini...
pasta rölyefi sayfa olacak yere fırça ile sürdüm,tırtık tırtık..
kurumaya bıraktım.




bu arada mumla eskitmekten vazgeçtim.
daha soft,daha pastel bir görüntü elde etmek istiyorum.
kutunun kapağı ve sayfa kısmı haricinde her yeri ördeğimizin mavisiyle boyadım.

kendisini rölyef pasta artığından yıkayarak kurtardığım ve kuruttuğum tırtıklı fırça ve kırık beyaz boya ile FIRÇA ESKİTME yaptım. fırça kuru olacak bir kere,kupkuru...boyayı minik bir kaba dökeceksiniz ve sulandırmayacaksanız,koyu olacak...fırçanın ucunu boyayı değdirip,fazlasını bir peçeteye dokundurup alacaksınız. sonra eskitmek istediğiniz yere,üstten üstten, süreceksiniz...diyelim ki boyayı çok sürdünüz,ince zımpara ile ile zımparalayacaksınız..

sonra resmi A4 kağıdına iki adet sığacak şekilde düzenledim ve print ettirdim.
menteşe kısımları vida değil de çiviyle tutturulduğundan çıkarmadım ve resmi keserek menteşelerin görünmesine izin verdim.dekupaj tutkalı ile resmi yapıştırdım.



resim kuruyunca ikili şeffaf çatlatma yaptım.
çatlak aralarını parmak yaldız ile doldurdum.
kağıt sayfa görüntüsü vermek için sürdüğüm rölyef pasta da kurudu.
sütlü kahve ve kırık beyaz boyaları bir kaba yan yana döküp,ince uçlu yumuşak bir fırçayı,bir kahveye bir beyaz dokundurdum ve rölyefi yine üstten üstten boyadım.eğer boya fazla gelirse ıslak mendil ile hafif hafif boyayı silebilirsiniz.

rölyef pasta benim vazgeçilmezim oldu.
afiyetle yenilen bir yemekten sonra içilen türk kahvesi kadar kıymetli benim için...
ayva tatlısının üzerine konan kaymak kadar değerli...
uygun ebatta bir stencili bantla tutturuyorum önce,
sonra bir spatula veya kahvaltı bıçağı ile pastayı sürüyorum. dikkatlice stencili kaldırıyorum ve kurumaya bırakıyorum.
kuruduğunda rölyfte girinti çıkıntı varsa ince zımpara ile zımparalıyorum.


ve işte eskitilmiş,çatlatılmış,desen yapılmış,yaldızla süslenmiş ve parlak sprey vernikle verniklenmiş kitap kutumuz...
tam da resmi ilk gördüğümde kafamda oluşan görüntü...

*****************
 kitap kutuyu boyadım. pek beğendim,kendi kendimi tebrik ettim...
Duru bu kutuyu pek beğenecek....yanına da bir el aynası boyamak istedim.
kuzucuğum kutuya tokalarını koyar,aynayla da bakar durur kendine :)


el aynasının arka yüzüne resmi koyacağım,
ama dekupaj değil de transfer yapmak istiyorum buna.

arkasını beyazla,ön yüzünü de ördekle muhattap ettikten sonra,
ön tarafına uygun boyutta bir stencil ile desen yaptım.


arka yüzüne resmi transfer ettim ( transferi bir sonraki postta anlatıcam)



ve ikili şeffaf çatlatma....
en az rölyef pasta kadar sevdiğim şey...

daha önce bir kaç defa anlattım şeffaf çatlatmayı ama
hazır çenem düşmüşken yine anlatayım.

ben genelde craftsy crackle varnish kullanıyorum,step-1 ve step-2.
step-1 beyaz renktedir ve kuruyunca şeffaflaşır.
kendi kendine kurumasını bekleyemezseniz benim gibi,fön makinası ile 5 dk.da kurutabilirsiniz.
iyice kuruduğundan emin olunca step-2 sürüyorum.
step-2  şeffaf renktedir, yağ gibi görünür.
onu da fön makinası ile kurutuyorum.
iyice kuruyunca zaten çatlaklar oluşmaya başlıyor.
elime yapışmayacak kadar kuruyunca parmak yaldız sürüyorum çatlak  aralarına.
ve fazla yaldızı kağıt havlu ile temizliyorum.


boyadım,transfer yaptım,çatlattım,rölyef desen yaptım.
rölyefi eskittim ve yaldızla süsledim.


sprey parlak vernikle vernikledim.


minik prensesimin doğum günü hediyelerinin birinci bölümü tamamlandı.

2014'te daha çok boyama yapmak niyetindeyim.
daha çok kutu,daha çok tepsi,daha çok şişe :))
eskileri yenilemek,yenileri eskitmek düşüncesindeyim..

hediye vereceğim daha çoook insan var...
arkadaşlarımın,dostlarımın yüzündeki tebessümü görmek,
teşekkürlerini almak kadar kıymetli bir hediye de yok benim için...

*********************************************************************

yapılan yorumların bir kaçında hangi marka boya-çatlatma-yaldız kullandığımı soranlar oldu.
alışveriş yaptığım kırtasiyede genelde craftsy marka ürünler var.

-ikili çatlatma "craftsy-crackle varnish step-1 ve step-2"
-parmak yaldız "servo" marka-altın renk
-boyalar "craftsy" marka..ama rich,cadence ve tex.co marka boyalarım da var.
-ördek mavisi rengini daha önce de soran olmuştu.
bu renk hazır olarak yok sanırım,ben şimdiye kadar bulamadım en azından.
rengi hazırlamak için beyaz rengin içine azıcık turkuaz,azıcık  yeşil ve azıcık siyah ekliyorum.azıcıktan kastım şudur. mesela bu kitap kutuyu boyamak için boya kutusunun kapağından,iki kapak kadar beyaz rengin içine bir iki damla turkuaz,bir iki damla yeşil (evde tütün yeşili vardı) ve bir iki damla siyah koydum.renk koyu olursa beyaz ekledim. yeşile hakim olursa bir damla turkuaz,mavisi fazla olursa yeşil ekledim. ortaya karışık yaptım yani. ölçüyle yapmadığım için kesin bişey diyemem ama çok pastel bir renk elede edene kadar beyaz ekledim diyebilirim. siyahı da turkuaz ve yeşilin cırt rengini kırmak için ekliyorum.hiçbir zaman iki rengi karıştırıp,daha sonra rengi açmak için beyaz eklemeyin.bir kilo beyaz boyanız helak olur.boyalar çok yoğun renktedir ve çok beyaz kullanmak gerekir.her zaman beyazin içine renkleri azar azar ekleyin.
dilerim yazdıklarım işinize yarar.
sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...