20 Temmuz 2013 Cumartesi

CHALK PAINT



CHALK PAINT mucizesi...

Allah bunu keşfedenden razı olsun...ANNIE SLOAN

ben bir kaç tarif denedim. ama beni en çok mutlu eden tarif şudur.

3 ölçek plastik boya (ya da tavan boyası)
1 ölçek derz dolgusu
1 ölçek sıcak su

ne işe yarar bu chalk paint?

bi kere vernikli tüm yüzeyleri zımpara yapmadan boyamaya yarar...
ki bence işin en güzel kısmı bu...

parmacıklarınız tırnacıklarınız hırpalansın istemiyorsanız,

eski mobilyanıza yeni bir hayat vermek istiyorsanız,

yeni ama demode mobilya veya objelerinizin daha eski, daha kullanılmış, 
daha daha mazisi varmış gibi göstermek istiyorsanız,

vintage,shabby chic gibi şeyleri seviyorsanız,

internette french cottage,french country,furniture makeover gibi görsellere tıkladığınızda 
karşınıza bayılası hatta ölünesi resimler çıkıyorsa...

chalk paint yapmayı bir an önce öğrenmeniz lazımdır :)

ben ilk kurban olarak kendime,dedeciğimin kendi elleriyle yaptığı fiskos sehpayı seçtim. 
kendisi yaklaşık 20 yıllık,ceviz vernikli bir sehpa idi...


evet yanlış görmediniz,salonun ortasında,beyaz parkelerimin üzerinde boyadım yadigarı..
yakın zamanda arkada görünen koca konsolu da boyayacağım da 
bu aylarda daha çok bahçe işleriyle uğraştığımdan, 
büyük mobilyaları boyama işini kışa bıraktım.

ölçek olarak benim plastik,saplı bir kabım var.
boyayacağım yüzeye göre boya miktrını ayarlıyorum.
zaten az miktarda chalk paint ile 2-3 kat boya yapabiliyorsunuz,
kilo kilo boya gerekmiyor.

bu sehpa için bir doz boya karışımı hazırladım. 
kullandığım ölçek kabı,bir kahve fincanı büyüklüğünde.

3 kahve fincanı boyayı,karışımı yapacağım boya kabına döktüm.
1 kahve fincanı derz dolgusunu, 1 fincan ılık su ile karıştırdım,
derz dolgusu iyice eridi.
bunu da boya kabına ekledim.
karıştırdım
karıştırdım
karıştırdım...

taa ki iyice homojen bir karışım elde edene kadar...
tüm sehpayı 3 kat bu beyaz karışımla boyadım.


akmıyor,kokmuyor...

ilk kat boyayı atınca nolamaz,nayır,naptım" demeyin benim gibi.
sakın pişman olmayın.
ki zaten bu konuyla ilgili her yazıda bu cümleleri okuyacaksınız.
ben de okumuştum ama yine de inceden bir panik hali oldu :))

sakin sakin bir kat daha boyayınca panik gitti, bi ferahlık hali geldi bana.
baktım her yer kapanıyor,bir kat daha attım keyiften :)

kurumaya bıraktım kendisini...

benim delibaşın minik iskemlesine takıldı gözüm...
hoş artık boyu benden uzun...
rahmetli dedemin eseri yine...
sehpa kururken ona da el attım.

salonda tek başıma boya yapmak sıkıcı geldi..
aldım tüm tescizatı,indim mutfağa...
tüm ev sakinleri burada yaşıyor,
alk katta tv var,çay var kahve var,
en önemlisi benim erkeklerim var.
ben neden salondayım? 


kalan boyadan az miktar alıp,bir kaç rengi karıştırıp güzel bir "bej" elde ettim.
sehpanın tablasının üstünü bu bej ile boyadım iki kat...


ve tabi ki rölyef pasta ile desen yaptım kenarlara...

iskemle de bejden nasibini aldı...





pek bi güzel oldu ilk deneme için...

sanırım 2012'nin mart ayında yapmıştım bu işi.

nisanda lalerim,sümbüllerim açmaya başlayınca bahçeye çıkardım sehpayı,
dış mekanda kullanmaya karar verdim..
elbette ki vernikledim, 3 kat mat sprey vernik...




üstündeki saksıları sularken çok kere ıslandı,
kar kış altında kaldı,
don olduğunda sarkıtlar bile oluştu üstünde,
yine de pek bir zarar görmedi.


"beni baştan yarat" için,güzel bir değişim oldu.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...