29 Temmuz 2013 Pazartesi

manolyalı tepsiler...





aynı resimden iki adet tepsi yapmışlığım var...

ilki pek acemice ama olsun..en azından denemişim,çalışmışım,yorulmuşum..
ikincisi daha estetik olmuş bana göre.

işyerinden bir ablama hediye ettim, o da kızının çeyizine koyacakmış.
vallahi öyle dedi,günahı boynuna :))
çeyizlere kadar ulaşır olduysak belli ki acemilik kısmını geçmişiz.
yaşasın,hüloğğğğ :))

ilk tepsinin kenarlarına rölyef pasta ile desen yaptım,kurudu.
sıcak havalarda çabuk kurur,inatla kurumazsa fön makinası devreye girer..


iki ayrı desen kullanmaya karar verdim.


yeşile boyadım sonra.
zaten yağ yeşili-kırık beyaz takıntımız var. bunu da öyle yaptım.


mumladım sonra,her bi yerini...



ve kırık beyaz...
bembeyazdan daha asil bence...göz yormuyor,cırtlamıyor..
sanki yıllar yıllar önce beyaza boyanmış da eskimiş eskimiş....

üstünden yılların hüznü,yılların cefası geçmiş gibi..
cefakar,vefakar,çileli...kırık beyaz.



ve en sevdiğimiz kısım zımpara...


ve final...
resmin kenarlarını ocakta yaktım.
fena bir kağıt yanığı kokusu kapladı her yeri,
eskiymiş gibi oldu tepsi...

oldu mu acaba?
ben beğenmedim.
zaten evime gelip de, hali hazırda bitmiş ve kimseye henüz hediye edilmemiş çalışmalar arasında,bu garibim pek de talip bulamadı.
her gelenin eli başka başka boyamalara gitti.
duruyor kuytu köşelerde...

nedir neyini beğenmediniz?
kimi kenarlarının yanık olmasını beğenmedi.
kimi eskitmesini...
neyse,hepsinin yeri ayrı...
elbet bir gün onu da beğenen olur.
beklemedeyiz....


                                                      **********************

diğer tepsinin yapım aşamaları yok.
resmin tamamını yapıştırdım ortaya,yakmadık yani kenarlarını.
zaten beğenilmedi.
rölyef pasta ile desen yapmadığımızdan kelli,
 üzülmesin diye mozaik çatlatma yaptık bu arkadaşa..
ağlamasın...zırlamasın..




bu daha çok bişeye benzedi sanırım.
çeyize konacak olan da bu...
ben daha neler yaparım çeyizlere...
paralarım kendimi...döktürürüm..
yeter ki kızçeler evlensin.
evlensinler değil derdim.
anne olsunlar...
görsünler bakalım dünya esas neye benzermiş...
cana can katmak neymiş...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...