17 Temmuz 2013 Çarşamba

mozaik çatlatma ile şişe boyama




mozaik çatlatma en sevdiğim çatlatmalardan biri çünkü 
çatlatma boyasını istediğiniz gibi gelişigüzel sürebiliyorsunuz. 
aynı yöne,tek hamlede sürmek bana göre değil....

ne lazım?
-bir adet şişe,
-plastik boya,
-sünger,
-peçete,
-dekupaj tutkalı,
-mozaik çatlatma step 1-step 2,
-antik medyum kahverengi,
-vernik.

öncelikle....
bir adet viski şişesi alınır..
illa ki black ram marka olacak yoksa bu  peçete dekupajı kesinlikle başarısız olur :)))

şişeyi kaynar suda bekletip üzerindeki etiketi kaldırıyoruz,
yıkayıp kurumaya bırakıyoruz.




ben parlak yüzeyleri boyamak için plastik boya kullanıyorum. 
herhangi bir plastik boya..
bir parça sünger yardımıyla bu işi kolayca yapabiliyorsunuz...
isterseniz evdeki artık sarı süngerlerden bir parça,
isterseniz saplı sarı süngerleri kullanabilirsiniz...

şişenin her yerini tamponlayarak boyuyoruz. 
kurumaya bırakıp ikinci katı atıyoruz.


peçetenin zemin rengi krem olduğu için şişeyi akrilik boya ile boyamadım,beyaz bıraktım.

peçeteyi dekupaj tutkalı ile yapıştırıp kurumaya bırakıyoruz.

peçete yapıştırdıktan sonra veya çatlatmaların her iki aşaması arasında 
bir gün geçmesine izin verirseniz daha iyi sonuç alıyorsunuz.
bunlar benim ilk çalışmalarım olduğu için,
her aşamada resim çekmek pek aklıma gelmedi nedense. 
o zamanlar "bir gün bir blog açarım da 
yaptıklarımı yayınlarım" diye düşünmemiştim açıkçası...

peçeteyi yapıştırdık,iyice kurumasına izin veriyoruz.

mozaik çatlatma step-1 sürdük ve iyice kuruyana kadar bekliyoruz.
mozaik çatlatma step-2 gelişigüzel sürüyoruz.                                  

çatlatma medyumalarını ne kadar kalın bir tabaka olarak sürerseniz 
o kadar büyük çatlatlar oluşur. 
 ne kadar ince sürerseniz 
o kadar minik ve ince çatlaklarınız olur.

ikinci medyumu sürdükten yaklaşık 8-10 saat sonra çatlaklar oluşuyor.
ben, vaktim yoksa veya beklemek istemiyorsam,
ikinci medyumu sürdükten sonra hafif koyulaşmaya başlayınca 
saç kurutma makinası kullanıyorum 
veya ocağı açıp objeyi uzaktan alevin ısısıyla kurutuyorum :))



işte çatladık...
sıra geldi çatlak aralarını doldurmaya..
ben bu şişede antik kahverengi medyum kullandım. 
bazen fırçanın ucu ile,bazen bir parça süngerle çatlakların arasını dolduruyorum.


temiz bir bezle fazlalıkları alıyorum.
mat vernik ile vernikledim bu şişeyi...
veeee
canımdan ciğerimden bir parçaya hediye ettim :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...