28 Ekim 2013 Pazartesi

mini mini bir kuş uçmuştu,peçeteye konmuştu...


tamam itiraf ediyorum,
aslında yine kirli beyaza boyayacaktım kutuyu ama
valla ben de sıkıldım artık.
arada koyu renkler de çalışıp kendimi geliştirmem lazım.

şimdiye kadar yaptıklarımın resimlerine bakarken farkettim ki
çaktırmadan tarzımı bulmuşum ben.

objeye önce pasta rölyef ile desen yapılır,
yağ yeşiline boyanıp mumlanır,
kirli beyaza boyandıktan sonra zımparalanır,
peçete ya da resim dekupajı yapıldıktan sonra çatlatılır,
verniklenir,hooopp tamam...

ben bunu seviyorum işte,vazgeçemiyorum napayım? :)

bu peçeteyi uzun zamandır bekletiyordum.
kıyamadığımdan değil,
peçete kirli beyaz bir objeye yakışmadığından.
ya Allah Bismillah deyip kolları sıvadım.


kutumuz budur.


güzel bir çikolata kahvesine boyadım tüm kutuyu,
eskitmek istediğim yerlere vazelin sürdüm.
mumla eskitmeye göre daha ince bir tabaka oluşuyor doğal olarak.
zımparaladığınızda daha soft bir eskimiş görüntüsü oluşuyor.


peçeteyi önüme koyup,
yağ yeşili,çimen yeşili ve sarı ile karıştırdım,
istediğim tonda bir yeşil buldum kendime.


kapağın üstü hariç tüm kutuyu boyadım.
ve zımparaladım.
alttan kahveler çıktı yer yer...


kapağının üstünü beyaza boyadım,
oraya peçete yapıştıracağımdan dolayı açık renk bir zemin olmalı.


tamamen kuruyunca peçetemi yapıştırmaya karar verdim.
dekupaj tutkalı,peçete,fırça ve buzdolabı poşeti işimizi görür.


enine ve boyuna fırça darbeleri ile bolca tutkalı zemine sürdüm.


peçeteyi nazikçe zemine koyup poşeti yaydım,

önce ellerimle gelişigüzel
sonra da bir bez yardımı ile ovalayarak peçeteyi yapıştırdım,
kurumaya bıraktım.


işte peçete kuruduktan sonra poşeti kaldırdığımızdaki görüntü.


kenarlarındaki fazlalıkları zımpara ile düzelttim.


sıra geldi çatlatmaya.
daha önce burada , burada  ikili şeffaf çatlatmayı anlatmıştım.


kutunun ön tarafına,çiçeklerin tonunda rölyef pastayla desen yapmak istedi canım.

fekkat o minicik yere bi türlü elimdeki stencilleri sığdıramayınca
silikon stenciller geldi aklıma,ne zamandır kullanmamıştım.


rölyef pastam beyaz,
yavruağzı-somon benzeri bir renk karışımı ile pastayı renklendirdim.
tabi ki rölyef pasta cıvıklaştı, kuruması zaman aldı.


yine sorunsuz bir çatlama sürecinden sonra...


çatlakların arasını parmak yaldız ile doldurdum.


rölyef pastamız da kurudu.
üstünden kahverengi yağlı boya ile geçip hemen sildim.
maksat azcık renk olsun.


kutuyu boyadık,eskitmemizi yaptık.
Allah'ın emri çatlatmamızıve pasta rölyefimizi de bitirdik.
daha ne isteriz?





bu kutu bir teşekkür hediyesiydi.
işyerimde,oğlumun ameliyatını yapan doktor arkadaşın eşi için boyadım.
zira  kendisine tepsi veya kutu ya da peçetelik hediye etmek çok abes olacaktı. :))

erkek adama, ahşap boyama adına ne boyanır diye
kısa süreli bir düşünce dönemini hemen terkedip,
eşi için bişeyler yapmaya karar verdim bu yüzden.

kirli beyazdan kısa süreli bir kurtuluş yaşadım,
"pek mutluyum heyoooo..."
derken...
bu kutu hediye olarak tek başına bana az geldi.
bir de tepsi boyadım.
çook (!) büyük bir değişiklik ile,
kendimi aşarak KİRLİ BEYAZ bir tepsi boyadım geneeeeee :))

onu daha sonra anlatıcam kısmetse...

ha bu arada,peçetenin desenini beğendiyseniz eğer,buyurun.
azcık eksik ama olsun...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...