29 Haziran 2014 Pazar

gri toprak saksı...küpeliler...bir sıcak bir soğuk...yandık...donduk...


havalar berbat...
havalar kararsız..
nisanda haziranı yaşadık,mayısta martı...
haziranda her gün başka birşey yaşar olduk.
herkesin,herşeyin kafası karışık...
dünya olarak atomlarımıza kadar sıyırdık balatayı...

sabah evden çıkarken şemsiye mont...
akşamüstü bronzlaşmış olarak eve dönüyorum. :)
istikrarı severim kardeşim ben.
nisansan nisan gibi davranacaksın,şubatsan şubat gibi...
sevmem sürprizleri...

bir haftadır yandık  kavrulduk,
bugün rüzgarı yedik...bahçem uçtu uçtu kondu resmen.
akşam üstü 6 sularında hırka giydim,bahçe suladım.
hani benim askılı tişörtüm,şortum?

oysa bugün için ne planlarım vardı.
ön bahçede dikilmeyi bekleyen çiçekler,
saksıları değişecek bir sürü sardunya...
daha bahçe masasını boyayamadım,aylar oldu...
yaz gelip geçiyor bir yemek yiyemedik keyifle...

iki resim çekeyim dedim,kulak kepçelerimle burnumun ucu dondu :)
evimizin her bişeycisi kendine barbekü inşa ediyor bahçede.
efledi püfledi tek başına debelendi.
ben de azıcık temizlik azıcık boyama çokça keyif yaptım :)

arada delibaşı dürttüm dürttüm durdum.
son iki senedir dürtmeden hiç birşey yapmaz oldu.
hadi kalk oğlum,hadi yat oğlum...
hadi yesene hadi gitsene...
hadi alsana hadi ders yapsana...

oğlum hadi beeee 
hadi be oğlummm
be oğlum hadiiii...

dürte dürte parmağım yalama oldu.
kaç sene daha dürtüklüycem ben bu oğlanı?
everecek yaşa gelse de biraz da elin kızı dürtse...
ben de rahatlasam azıcık... :)
fantezi dünyası işte :)

neyse...konumuza dönelim... 

her ne kadar bu sene ilgisiz kalsalar da 
küpeliler coşarak koşarak tomurcuklandılar.
aslında kocamaan bir postu hakediyorlar.
kısa zamanda bir küpeli yazısı yazıp
yüzlerce resim yükleyip sizleri baymak niyetindeyim.
zira bahçemin en favori çiçeklerinden biri küpeliler.

ama bugün eski bir toprak saksıyı anlatıcam size.
meraklanmayın pek kısa sürecek :)


elimde teyzemin dükkanından resmen arakladığım iki adet toprak saksı var.
birisi geçen sene kırıldı,yapıştırdım yine kırıldı.
yine yapıştırdım yine kırıldı :) ben ısrar etmeyi de sevmem.
madem inatla kırılıyor demek ki bundan sonraki hayatına depoda devam edecek.

sağ kalan diğer arkadaşımızı siyah akrilik boya ile iki kat boyadım.


aslında çok güzel kahve tonlarında bir rengi ve güzel bir dokusu var.
ama bu sene bizim bahçede toprak saksılarda gri renk moda :)

kalan siyah boyadan hoş bir gri ton elde edip
ponpon süngerle boyadım ve 5-10 dk. sonra nemli bir bezle sildim.
alttan siyahlar çıktı yer yer...
 rölyef pasta ile desen yaptım.
rölyef kuruyunca siyah eskitme boyası sürdüm ve hemen sildim.


mat sprey vernikle vernikledim.



        amanın çok vintıç oldu,hemi de frenç vintıç :)        
beğendim....diğer saksı da haline yansın :)


yeni saksımı küpelilerimin yanındaki ferforje sehpaya koydum.
içinde de mayıs ayında açması gereken ama
mayıs geldi miii geçti miii haberi olmayan campanula-çan çiçeği...
alık....


ve şu günlerde "bahçenin kraliçesi biziz" dercesine
ortancalarla yarışmakta olan küpeliler...






herkese saygılar sevgiler,bol tomurcuklu çiçekli günler....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...