30 Kasım 2013 Cumartesi

sürahiden vazoya...yeni hayata merhaba...


Çok üşeniyorum bu aralar....
canım hiiiç boya yapmak istemiyor.
bahçem de perişan halde...
bu eve taşınalı ilk kez soğanlı çiçekleri dikmedim bu güz...
gerçi daha vakit var,geç kalmış sayılmam.
ama yarın öbür gün kar kış kıyamet gelirse,ne olur bilmiyorum.

içeri alınacak saksılar var,girişe konacak saksılar var.
giriş düzenlenicek,dolaplar boyanacak.
saksılar boşaltılacak,bazılarına dekupaj yapılacak.
dışarda kalacak çiçeklere korunaklı yerler hazırlanacak.
e peki beni kim toplayacak?

öyle bir dağıldım ki...
"hayde bre Malkoçoğlu" demek lazım.
"de heyde o zaman" diye başlamak lazım...

şimdilik beklenen o heves veya adı her neyse...
henüz ufukta görünmüyor.
beklemedeyim...

bu postu okuyanlar, peçeteyi hemen hatırlayacak.
arta kalan gül desenlerini kullandım bu çalışmada.


bu yemyeşil, sapı olan toprak bir sürahi idi vaktinde...süs amaçlı...
boya işine ilk başladığımda, önce beyaza,sonra mavi boyamıştım.
kimbilir aklımdan neler geçti de üst üste boyamışım işte.
yaşlandım artık,hatırlamıyorum valla.

tek bildiğim,çoook uzun süre,
sıra kendine gelsin diye bekledi durdu garibim.
defalarca elim gitti geldi ama tekrar depoya kaldırdım.
ama sabır taşı değil tabi ki kendisi...çatladı...
kulbu kırıldı...
evimizin çömlekçisi kulbun dip kısmında açılan deliği porselen hamuru ile tıkadı.
hamur kurudu,sertleşti.

orjinal rengine boyadım yine.
ve evet yine yeşil eskitmeli kirli beyaz bir obje yapacağız.

iki kat yeşile boyayıp,rastgele mum sürdüm istediğim yerlere...
zaten hali hazırda kendinden desenli arkadaşımız...



 beyaza boyayıp zımparaladım yine üstten üstten.




kenarlarından ıslak ince fırça ile ayırdığım desenleri,
dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.
önce yüzeye tutkal,sonra peçete.
üstüne buzdolabı poşeti...
bir bezle ovaladım bastıra bastıra.
kuruyunca ama mutlaka kuruyunca poşeti kaldırmak lazım...






mat sprey vernikle 2 kat vernikledim.
parlak vernik istemedim bu sefer.
parıl parıl parlamasın istedim.
sanki ninemin sürahisiymiş gibi...
sanki bana kalmış gibi... :))



çalışma kısa sürdü,
 uğraştırmadı,yormadı.
iki kat boya,
 bir kat tutkal, 
   iki kat vernik...

    pek pratik ,pek estetik...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...