9 Şubat 2014 Pazar

biri bana "dur" desin (bölüm-2) resim transferi


kitap kutu ve el aynasından sonra geldik askılı pano ve saat yapımına...
resim transferini nasıl yaptığımı anlatmak niyetindeyim şimdi.

ham mdf panoyu,elbise askısı olarak da kullanabiliriz,iki askı kulbu işimizi görür.


bu panoların envai çeşit boyları var.bizimkisi 25*40 cm. boyunda.
enine ve boyuna kullanabiliyorsunuz,her iki taraf için arkada çivi delikleri var.


ortasına resim transfer yapacağım için beyaza boyadım.
süt beyaz değil ama,azıcık kırık beyaz ekledim.
resmi transfer yapacağınız yüzey açık renk olmalı.
beyaz,kırık beyaz,kirli beyaz veya krem.

kenarlarını ördek mavisi ile boyadım,
sonra kuru fırça ve beyaz boya ile fırça eskitme yaptım.
resim transferi için hazırız.

             

ekranın solundaki,resmin orjinal hali...
sağ taraftakini paint programı ile ters çevirdik.
 eminim çoğu kişi biliyordur ama bilmeyenler için anlatayım.
her windows sürümünde bir paint programı bulunur.
bu programla resimlerin boyutlarını değiştirebilir,
fırçaları kullanarak rötuşlar yapabilir,
resmi yatay,dikey,sağa sola değiştirebilirsiniz.
resimlerimi düzenlerken ben en çok bu programı kullanırım.
en basit resim düzenleme programıdır.

transfer yapacaksanız bu programı kullanmanız gerekir 
çünkü resmi yatay olarak ters çevirmeliyiz.



istediğiniz resme sağ tıklayarak paint programı ile açın.
üstteki resimdeki gibi bir pano ile karşılaşacaksınız.
3 numara ile gösterilen "yeniden boyutlandır" yazısının altındaki 
"döndür" yazısına tıklayıp,resmi "yatay çevir" ile çevirin ve kaydedin.
bu şekilde print ettirin.

elbbete ki ahşap boyama işinde dekupaj ve transfer yapacaksanız
internetten resim bulacaksanız önce,
ve bu resimleri elde tutmak için bir flash diskiniz olmalı.
eğer kendi yazıcınız yoksa,flash disk şart.
gidip kırtasiyelerde resim bastıracaksınız.
hatta o kadar çok bastıracaksınız ki 
kırtasiye çalışanları ile neredeyse akraba olacaksınız  benim gibi :)


resmi ters olarak çevirip print ettirdik.
benim kırtasiyede laserli yazıcı var.
A4 kağıtları çok kaliteli,transferler gerçekten çok iyi oluyor.
püskürtmeli mürekkep kullanan yazıcılarda transfer birşeye benzemiyor 
çünkü transfer tutkalını sürünce boya dağılıyor.


objeyi açık renge boyadık,kurudu.
ben öncelikle temiz bir fırçayı su damlamayacak kadar ıslatıyorum,azıcık.
sonra resmi,bu fırça ile boyar gibi ıslatıyorum.
arkasından,suyun kurumasına izin vermeden resmin üzerine tutkalı sürüyorum.
hem enine sürüyorum,hem boyuna...
tutkalın her yere eşit derecede nüfus etmesini sağlıyoruz böylece..
ve kurumaya bırakıyorum.
elime yapışmayacak kadar kuruyunca- bu süre, hava sıcaklığına göre değişiyor-
bu sefer transfer yapacağım yüzeye,enine boyuna,eşit derecede tutkal sürüyorum.
bekletmeden resmi ortalayarak yapıştırıyorum dikkatlice.


hava kabarcığı kalmayacak kesinlikle.
bir buzdolabı poşetini ikiye ayırarak üstüne koyuyorum
ve üstünden bezle iyice,her yerinin yapıştığından emin olana kadar ovalıyorum.
hava kabarcığı ya da tutkal kabarcığı olursa,toplu iğne ile kağıdı minicik delip
havayı ya da fazla tutkalı çıkarıyorum.

ve e az 12 saat kurumaya bırakıyorum.
genelde akşamları boyama yaptığım için ertesi gece soyuyorum kağıdı,
doğal olarak 24 saat kuruyor.
ama hafta sonları 12 saat bekleyip kağıdı soyduğum da oluyor.


yeteri kadar bekledik,hatta bekle bekle çatladık :)
sıra geldi kağıdı soymaya...
transferin en eğlenceli kısmı...

temiz bir bulaşık süngerini ıslatıyorum,fazla suyunu sıkıyorum.
pıt pıt resmin üzerine sürüyorum.
kağıt iyice yumuşayıp da resmimizin renkleri iyice görünen kadar devam ediyorum.
püf noktası burada,iyice ıslanmalı kağıt...
ve...parmacıklara kuvvet...


yavaş yavaş ovalamaya başlıyorum.

ovalama sırasında kağıdımız kurursa yine ıslatıyorum hafif hafif...
ovalamaya devam...
parmağımın ucuna hiç kağıt gelmeyene kadar devam ediyorum buna.
ve biraz ara veriyorum,ovalamayı bırakıp kurumaya terk ediyorum resmi.


 aaa..o da ne...resim kuruyunca hala minik beyaz kağıt artıkları mı gördük? :)
ve ovalasak da çıkmıyor mu?
işte bu aşamada susam yağı,olmadı ayçiçek yağı lazım.
resmin üzerindeki kağıt artıklarının üzerine 
pamuğa damlattığım yağı sürüyorum,kağıt artıklarından kurtuluyorum.

"zor resim transferi" bu kadar kolay işte...yapa yapa zaten beceri kazanıyor insan.


resmin etrafına rölyef pasta ile desen yaptım sonra...


beyaz rölyef kuruyunca,aynı stencili üstüne koyup mavi ile boyadım.
rölyef pastaların renkli olanları da var ama sürekli boya yapamıyorum.
rölyefleri de belli bir zaman dilimi içinde kullanmak gerekiyor.
her renk rölyef pasta alsam kurur gider.
bu yüzden sürekli beyaz rölyef pasta kullanıyorum.
renklendirmek gerekirse daha sonra üstünden boyuyorum sonra.


ya da rölyef ile desen yapmadan önce,rölyefin içine boya ekliyorum ama
bu sefer de rölyef pasta cıvıklaşıyor ve kuruması zaman alıyor.
en iyisi sonradan üstünden boyamak.


mavi renk kuruyunca,bu sefer kuru fırça ile eskitme yaptım.


daha sonra da ikili boya çatlatma yapıp,aralarını parmak yaldızla doldurdum.
(bir önceki postta çatlatmayı anlatmıştım)


evdeki 4 adet askı kulbunun iki tanesini bu panoda kullandım.


önce kulpları maviye boyadım iki kat ve kurumaya bıraktım.


daha sonra beyaz boya ve kuru fırçayla eskittim.
evimizin yüksek marangozu vidalarını taktı,vidaları da maviyle boyadım.
parmak yaldız ile panonun kenarlarından şöyle bir geçtim.


ve işte kızımın askılı panosu da hazır.

sıra geldi saat yapmaya..

 

hediyelik baharat seti getirmişti kardeşim tatilden.
bunlara benzer birşeydi.
mdf yuvarlak tepsisi var,üstü naylon kaplı.
tam saat olmalık :)

aşama aşama kısaca anlatıcam çünkü diğerleri ile aynı...


beyaza boyadım.

     
resim transferi yaptım.


 kağıdı soydum.


desen yaptım ve renkledirdim.
ikili çatlatma yaptım.


elimde sayı stencili olmadığından saat numaraları için yıldız stiker kullandım.
önce yaldızlı boya ile boyayıp,kuruyunca yapıştırdım.


evde kullanılmayan eski bir saatin kadranlarını yaldızlı boya ile boyadım.
saat mekanizmasını arkaya yerleştirdim.


saatimiz de hazır...çalışır durumda..
sadece arkasına duvara asmak için bir aparat lazım.


ne çok iş yaptım...
ama şu postu yazarken vallahi daha çok yoruldum :))

tüm transferler sorunsuz tamamlandı.
haddim olmayarak anlatmaya çalıştım.
dilerim yararlı olmuştur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...