2 Aralık 2014 Salı

kırıldın mı cicim bana?


söyle bakalım hı?

tamam biliyorum, pek dengeli,istikrarlı bir ilişkimiz yok
ama her birliktelikte olur böyle şeyler...
bir gün bahar olur bir gün kara kış...
bir gün çiçekler açar
bir gün fırtına...
gelir geçer...
illa konuşturacaksın adamı...
sana diyorum hey!
KIRIK BEYAZ...
pişştt
 ay gene mi kırıldın?


biliyorum ben...ahh ahh...
"ben zaten kırıktım,ne diye eskittin püsküttün beni?" diye kırıldı bu sefer.
adı üstünde “kırık” beyaz…çok kırılıyor bana...
henüz ülkemize doğru yola çıkmamış,
Balkanlar'da gezinen bulutlardan bile nem kapıyor haspam.
onunla boyasan ayrı dert,boyamasan ayrı dert...

hani bazı insanlar vardır,
sürekli ilgi üstündeyken daralır bunalır,
durmadan şikayet eder, kurtulmak için mızıldanır.
ama ona gösterilen ilgide bir damla azalma olsun,
ilgi başka insanlara kaysın,hemen kıskançlığa bağlar.
heh işte benim kırık beyazım da öyle işte...

gerçi bıktı artık, nefret ediyor benden bu aralar...
Ne zaman bir şey boyamaya kalksam ve boyalara doğru baksam, 
diğer boyaların arkasına saklanıyor, küçülüyor büzüşüyor 
deve kuşu gibi kafasını kuma sokuyor.

ona dokunmamı istemiyorsa ama ben illa ki onunla boyamaya kararlıysam,
gözlerimi kısıp ona doğru gidiyorum.
Fonda jaws müziği…nı nım nı nım, nı nı nı nı nı…

bazen de mecburen kırık beyaza boyuyorum bazı objeleri… 
illa ki açık bir zemin rengi lazımsa aklıma ilk o geliyor.
bu sefer de boynumu büküyorum,
”napayım mecburum,anla beni ne olur” bakışını yerleştiriyorum yüzüme…
bu sefer fonda küçük Emrah film müzikleri…

Ama bazen öyle bir proje beliriyor ki kafamda,
güzel mi güzel bir resim veya peçete bulduysam, 
uzun zamandır ellerim kırık beyaza değmemişse,
canı çeksin diye elimdeki o güzel resimle dolanıyorum etrafta.

o da beni özlemişse ve de boyanacak objeye o bile aşık olmuşsa,
”ah basilyus, bu peçete harika, bu resim mükemmel…
ne olur beni o objeyle bütünleştir nolur noooolluuurrr.” diyorsa…
işte o zaman ağır çekimde birbirimize doğru koşuyoruz.
imkansız bir aşkın o tarifsiz kavuşma anı…
 Hülya Koçyiğit koşuşu…
ve fon müziği
Francis Lai’nın “La Course Du Lievre A Travers Les Champs” 

Böyle dengesiz bir aşk hali içindeyiz. Ne o bensiz oluyor ben onsuz…
atsan atılımıyor,satsan satılmıyor.


yukardaki resmi,
ahşap boyamaya ilk başladığımda netten kopyalamıştım.
hafif sola yatık ve daha pastel tonlarda...


rengini daha canlı hale getirdim.
A4'e iki adet olacak şekilde yerleştirdim,
print ettirdim ve bir kaç gün elimde doladım durdum. 
hani belki kırılgan boyamızın da canı çeker diye ama ıı-ıhhh..

resmin fon renginin beyaz olması, 
benim beynimi,gönlümü,gözümü direkt kırık beyaza kilitledi.
fakat o kadar çok kırık beyazlı obje boyadım ki son zamanlarda,
"bizim huysuz bu işe ne der?" diye düşündüm önce.
düşündüm düşündüm veeee
 jaws müziği eşliğinde ona doğru usul usul yanaştım.

 resme kafayı taktım ya bir kere...
"tepsi mi boyasam,pano mu boyasam,
yoksa kutuya transfer mi yapsam?" diye bi süre debelendim.
tam transferlik bir resim,pek vintıç pek güzel...
ve antik eskitmeli bir pano yapmaya karar verdim.

orta boy bir panoyu önce yeşile boyadım,resimdeki yaprakların tonundan.
mumla eskitme yapacağım içim alttan bu rengin görünmesini istiyorum.


daha sonra mum sürdüm istediğim yerlere
ve kırık beyaza boyadım iki kat.


boya kuruduktan sonra zımpara yaptım.


resmi ortalayarak yapıştırdım.
transferi daha önce bir kaç kez anlatmıştım.
anasayfadaki "resim transferi" kısmından eski çalışmalara bakabilirsiniz.


kağıdı soydum ve resmimiz sorunsuz bir şekilde transfer oldu.


ve elbette ki ben,basi basilyus...
rölyeflerin delisi :)
delinin önde gideni, arkada durmayanı
ve hatta bayrak taşıyanı..


dört bir yanına döşedim desenleri :)


güzel bir zımparadan sonra rölyefleri de kırık beyaza boyadım.
ve tüm yüzeye dekupaj tutkalı sürdüm.
eskitme yapacağım için resmi ve rölyefleri korumaya aldım yani.


ve eskitme püskütme aşaması...
ne zamandır yapmak istiyordum bunu.

TEX.CO antiquing medyum ve RICH antiquin medyumdan 1'er damla,
GLAZE medyumdam 1 damla...bu kadarcık...
her ikisi de kahverengi eskitme boyası ama tonları farklı.
ikisini karıştırınca daha hoş göründü gözüme.

eskitmeleri ve glaze medyumu karıştırdım ve rölyeflerin üstüne sürdüm.
daha doğrusu buladım sıvadım :)
kırık beyazı iyice depresyona soktum :)


kalp kriziyle beyin felci arası bir şey yaşadı bizim nazlı boyamız.
eskitme boyasını silene kadar da kendine gelemedi :)

ilk kez yapacaklar için anlatayım,olay şu...
GLAZE MEDYUM akrilik boyaların içine karıştırılan ve
boyanın geç kurumasını sağlayan bir medyumdur.

eğer glaze medyum katmadan eskitme boyasını direkt sürseydik,
biz boyayı silene kadar kuruyacaktı ve silerken her yere dağılacaktı.
glaze medyum bize zaman kazandırıyor yani.


sürdükten sonra bir iki dakika bekledim
ve tüy bırakmayan nemli bir bezle silmeye başladım.
ıslak beze silerseniz tüm eskitmeyi silme ihtimaliniz yüksek.
hafif nemli bir bez olmalı.


önce üstten üstten sonra istediğiniz hale gelene kadar
bastıra bastıra da silebilirsiniz,keyif sizin.


çok hoş oldu.
ben beğendim.
kırık beyaz da sakinleşti.
aslında o da beğendi ama hiç renk vermedi :)
dibi düştü,ağzının suları aktı.
suskunluğundan anladım bunu.
kesin derin bir ohhh çekmiştir içinden.
ÇAKALLLL  :))


bu panoyla birlikte bir kaç obje daha boyadım geçen hafta.
 ama şu resim çekme işi yok mu...
sabah, hava aydınlanmadan evden çıkıp,akşam hava kararınca eve girdiğimden,
son bir kaç hafta sonu da gündüzleri başka başka şeylerle uğraştığımdan,
ne yazık ki boyadıklarımın resmini çekemedim.
baktım bir türlü uygun ortam ve uygun ışık bulamayacağım,
evin en ışıklı kısımlarında flaşlı bir iki resim çekip postlara başlayayım dedim.


çok uzun zamandır "kendim için bir şey yaptım nihayet" derken...
bu hafta sonu canlarım, kanlarım, her bişeylerim bizi ziyarete geldi.
kendisine bir tepsi ve bir pano boyadığım
kardeşim,"kötü gelin Müzeyyen"
 bu panoya da el koydu ve gitti...
feda olsun canıma...

 dilimde"ellerim bomboş" şarkısı,
gözlerim kırık beyazda...
fonda Elm sokağı kabusu filminin müziği...
veee Erol Taş kahkahası...

pişşttt... napıyon kırık beyaz?
mu ha ha ha :))



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...