15 Ocak 2015 Perşembe

ayy yine mi? ay evet yine :))


"kitap kutular bitene kadar sabredin" diycem de...
bitmiyorlar çünkü kırtasiyeye her gidişimde ikişer ikişer alıyorum :)
tek sorun hep aynı tarz kitap kutu olması.
yine de formunu çok beğeniyorum.
yani daha çoook kitap kutu göreceksiniz burada...

daha önce 3 prenses için kitap kutu boyamıştım,
işyerimdeki arkadaşların kızları ve torunu için.
bunlar da prenslerin hediyeleri...
aslında çok farklı resimler seçmiştim ama
yeniyıl furyasına ben de katılayım istedim ve
çok beğendiğim kış temalı bu iki resmi seçtim.



bu resimleri A4 kağıdına iki adet olacak şekilde bastırıyorum.
birini dekupaj birini transfer için kullanırım düşüncesiyle
resmin birini ters çevirip hazırlıyorum.
örnek misal for example...



A4 kağıdının yarısı,küçük boy kitap kutu için en uygun boyut oluyor böylece.

bu sefer menteşeleri sökmeden boyamaya başladım.


her zamanki gibi transfer yapıcam çünkü transfer daha sağlam geliyor bana.
dekupajda eğer iyi bir yapıştırma yapmazsanız kağıt kalkabiliyor.

transfer tutkalını enine boyuna sürüyoruz resme.
hava durumuna göre 10-15 dakika bekliyorum,
ele yapışmayacak hale gelince
bu sefer de resmi yapıştıracağım yere tutkal sürüp
kağıdı hava kabarcığı kalmayacak şekilde yapıştırıyorum.
üstüne tek kat buzdolabı poşeti koyup elimle ovalıyorum.
ama bu sefer aceleci davrandım ve resmi yırttım.


tutkal kuruyunca,kağıdı temiz bir süngerle ıslatıp ovalıyorum.


ve işte resmin parmakladığım kısmı :)
neyse ki rölyef pasta ile o bölümü biraz kamufle edebildim daha sonra.


şimdi diyeceksiniz ki,
"neden kutuyu tamamen boyayıp da transfer yapmadın?"
ben garantici bir insanımdır.
kutuyu iki saat incik mincik boyayacağım da...
ya transfer güzel olmazsa sonra ne yapacağım?
yok öyle...
önce transfer...transfer sorunsuz gerçekleşirse diğer kısımlara boya...

ve işte transfer,yırttığım kenar hariç,tamamen gerçekleşti.


kamufle etmek için kar desenli stencilimi kullandım.


desen o kadar cici oldu ki kutunun üst kısmına da yaptım.
kar yağıyormuş gibi oldu,ay çok şeker...



daha sonra sayfa efekti...
kaşmir,mocco ve beyaz...


önce kaşmir renkle bir kat tüm sayfa kısmını boyadım,


daha sonra geniş sert kıllı bir fırça ve mocco rengi ile fırça eskitme,


daha sonra beyaz ile fırça eskitme...
bu sefer rölyef kullanmadım sayfa görüntüsü için...


bu da bitti...geldik kutuların fon rengine...
kardan adamlı kutu için iki yeşil ton seçtim.


bu iki rengi karıştırıp kutunun yan kısmını,içini ve altını boyadım.


daha sonra beyazla yine fırça eskitme yaptım.


 kutunun içinde menteşelerin çivi uçları görünüyor bazen.
onları saklamak için de rölyefle desen yaptım.


ve yıldızların üstüne parmak yaldız sürdüm hafif hafif..


oğluşumuzun adını yazdım boyutlu boya ile...
ay evet pek müthiş değilll...
ama dediğim gibi kendimi geliştirmeye çalışıyorum :)


 kutunun yan tarafına da rölyef desen ve parmak yaldız...


su bazlı yarı mat vernik...olay bitmiştir...




diğer kutu da aynı aşamalardan geçti.
bu kutu için buz mavisi ve turkuaz renklerini karıştırdım.




eskitmek için beyazın içine metalik beyaz ekledim sadece.
hafif dokunuşlarla parıltılar elde ettim.



kenarlara rölyef...


fırça eskitme...


ve bitmiş hali...




çalışması çookkk zevkli iki iş daha bitti.
ay neden bitti? ben çok eğlenmiştim.

çocuklar için birşeyler boyamak çok zevkli,
rengarenk boyayabiliyorsun,
yaldız,ışıltı,çiçek böcek,
çizgifilm kahramanları....

hediyelerin sahipleri daha pek minik ama
dilerim ileride severek kullanırlar...





şimdiii....gidiyorum...
çokkk işim var.
bu hafta sonu ağıırrrr misafirlerim var.
önce iyi bir temizlik....
arkasından menü seçimi...
laf aramızda onlara da hediyelerim var,
son rötuşları yapmam lazım.
çok çalışmam lazım çokkk..
her zamanki gibi...
sevgiler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...