22 Şubat 2015 Pazar

kaçıncı boyuttayım bilmem...




bu yayındaki  ajandayı boyadığımda,
 boyutlu boya işinde çok acemi olduğumu
ve yakın zamanda yeni çalışmalar göstereceğimi yazmıştım.

desen çizmek konusunda gerçekten çok beceriksizimdir.
deneye deneye elimi alıştırmaya çalışıyorum.

evde bulunan iki adet reçellik,
bu "kendini geliştirme" konusunda bana yardımcı olacak.

ilk reçelliğin çapı 8 cm. 
üstünde renkli desenler var görüldüğü üzere...
sevmiyoruz,beğenmiyoruz o desenleri.
artık hayatımızdan çıksınlar istiyoruz.
çünkü reçellik olarak kullanmayacağız bunları.



reçelliği önce enamel ile boyayıp,sonra desen de yapabiliriz aslında.
ama ben önce boyutlu boya,sonra enamel boya kullandım.

boyutlu boyamız Plaid marka...25301 white shiny.


benim gibi bilmeyenler için anlatayım.
bu boyutlu boyalara boncuk boya da deniliyor.
kumaş,ahşap,cam,seramik,ayna,polyester...
her türlü obje üzerinde kullanabiliyorsunuz.
kabartmalı boya da diyebiliriz aslında.
desenler,derinlik veriyor.
3-4 markanın mat,parlak,metalik,yaldızlı,
rengarenk,janjanlı,kımıl kımıl çeşitleri var.
kartela çok geniş yani.

ben bu minik reçelliği ilk kurban olarak seçip,
boyutlu boyayla uyduruk desenler çizdim
ve kuruyunca 3 kat enamel cam boyasıyla boyadım.



daha sonra antik kahverengi eskitme boyası ve galze medyumu
birebir oranda karıştırdım.
yalap şalap sürdüm ve 5-6 dk. kadar bekledim ve sildim.



kuruyunca da mat vernikle vernikledim.
ilk çalışma olarak "ehh iştee....yaaanii..fena sayılmaz" kıvamında oldu.

e tabi bu bana yetmedi,
diğer reçellik 11 cm. çapında.


bu sefer,desenlerin daha düzgün olması için
camın altında kağıt desen koydum ve hayıflandım,
"neden küçük reçelliği boyarken bu aklıma gelmedi?" diye.



boyutlu boyalar,kontür rölyef pasta gibi değil,
görüldüğü üzere boya yayılıyor.
boyanın ucunu incecik delmek lazım yani,

önce sadece yan tarafında desen yaptım.



kuruyunca bunu da enamel boya ile boyadım.


reçelliğin tabağını boyarken, elimden düşürdüm.
3 parçaya ayrıldı. 
bakakaldım...
böööle mal mal baktım bi süre.
nasıl düşürdüm anlamadım valla.
ama boya bozuldu tabi.
ve tabi yapıştırdım kocabaşın yapıştırıcısıyla.


ve başladım eskitmeye.


altını üstünü eskitince,kapağın üst tarafı boş geldi gözüme.
oraya da desen yaptım ama bu sefer desenleri enamelle boyamadım.
direkt boyutlu boyayı eskittim.





ortaya böyle bişey çıktı.
bunu daha çok beğendim.



eskitme boyasını istediğiniz koyulukta bırakabilirsiniz.
zaten fazla bastırmadan silerseniz,
desenlerin aralarında daha çok eskitme boyası kalır,
daha da derinlik elde edersiniz.
kafanıza göre takılın işte,
ben öyle yapıyorum :)




bunları yapalı bir ayı geçmiştir ama son resimleri bugün çektim.

geçen hafta kar altında kaldık,
hatta bir gün işe bile gidemedim yani o derece.
iki gündür hava çok iyiydi,biraz bahçede gezindim.
geçen karda, donan çiçeklerimi temizlerken hasta olmuştum.
bu seferki karda da kalanların yarısı daha donmuş,gördüm üzüldüm.
bir ümit baharı bekleyeceğiz artık,
belki çiçeklerim kendine gelir.

son 10 gündür keyfim yok zaten,ülkemizde yaşanan kötü olaylar yüzünden.
küfretmekten ağzım burnum yamuldu desem yeridir.
üzülmekten uykularım kaçtı.
üstüne de çok sevdiğim insanlardan kötü haberler aldım,
ameliyatlar..kazalar...ayrılıklar...kayıplar...
dilerim herkes sağlığına kavuşur,
dilerim herkesin dilekleri gerçekleşir.
dilerim herkes mutlu mesut yaşar....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...