31 Mayıs 2014 Cumartesi

Tanrım beni baştan yarat :)


bu sene saksılarımın bazılarına sanat dolu makyajlar yaptım.
çoğu kendini aynada tanıyamadı :)
şu tadilat işleri olmasaydı daha geniş kapsamlı çalışmalarım olacaktı ama
arada üç beş saksıyı da aradan çıkarabildim nihayet...

bugünkü konu mankenlerimiz beyaz plastik 3 adet saksı.
bildiğiniz dümdüz plastik,beyaz...
içine küpelilerimi koyacağım geniş ve yüksek saksılara ihtiyacım vardı.
geçenlerde aldım,"ben bunları boyarım" dedim,boyadım.


polisan beyaz plastik boya ile plastik saksılarımı pon pon süngerle iki kat boyadım.  
süngerle pıt pıt vurarak boyadığım için pıtır pıtır kumlu bir görüntü oluşuyor.
benim istediğim de bu çünkü chalk paint ile boyacağım.
son katı boyarken de kuru fırça eskitme yapacağım.
doku oluşturmak için ilk katları süngerle boyamak en güzeli.

plastik boya ile boyadıktan sonra rölyef pasta ile desen yaptım.


rölyefler kuruyunca bir önceki posttaki ayna için hazırladığım 
kahve-bej benzeri chalk paint boya ile saksıların her yerini boyadım.
normal fırça kullandım bunun için,süngere gerek yok.



chalk paint, içinde derz dolgusu olduğu için çok çabuk kuruyor.
hele de hava sıcaksa 15-20 dakika içinde diğer katı boyayabilecek kadar hızlı...

sıra eskitmeye geldi.
son kat boyayı kırık beyaz chalk paintle yaptım.
geniş, sert kıllı bir fırçanın uçlarını önce chalk painte
sonra kağıt havluya değdirip
saksının dibinden üstüne doğru tek yöne hamleler yaparak boyadım.
allık sürer gibi yani.
eğer ileri geri sağa sola boyarsanız karman çorman bir görüntü oluyor.
ama tek yönlü boyarsanız,fırçayı ilk değdirdiğiniz kısım koyu,
uçlara doğru da açık renk oluyor.


ve yine üstten üstten hafif dokunuşlarla boyanan desenler...


toz alır gibi boyayacaksınız,fazla bastırmadan...


desenlerin üst kısımları ve kenarları boyadan nasibini bolca alırken
desen aralarına fazla boya değmeyecek,bu da desene derinlik kazandıracak.

gayet güzel oldu bence,sonuçtan memnun kaldım.


su bazlı mat vernikle vernikledim,fırça kullandım çünkü hava rüzgarlıydı.
rüzgarlı havada sprey vernik eşittir hayal kırıklığı..


üçlü demir saksılığıma koyarım diye düşünmüştüm bu saksıları,koydum da...


fakat saksılar sıkıştılar sanki...


bu arada saksı standı da paslanmıştı,bu resimlerden sonra
onu da enamelle kırık beyaza boyadım,

ohhh rahatladım.


ve canım cicim küpelilerimi diktim içlerine.



ve dediğim gibi çiçekler birbirine girdi.


saksılar sıkıştı,küpeliler bunaldı,ben daraldım.

şimdi işin yoksa küpeliler için başka bir stand ya da sehpa bul.
işin yoksa onları da boya.
ve yine işin yoksa bu üçlü stand için 3 tane daha saksı boya.

ama benim çoookkk işim var.
sıranızı bekliyeceksiniz canım.
sizi de sonra baştan yaratırım..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...